tisdag 29 maj 2007

Att upprätthålla en positiv blogg...

...är vissa dagar lättare än andra. Som i dag:
- spännande hemmagjort kuvert i brevlådan; Julius kusin Penny ska ha namngivningsfest! Jag vet redan vad jag ska ha på mig och vad jag vill lära henne i framtiden. Jag älskar kalas!
- Biblioteket hade precis fått in de böcker (Camilla Läckbergs Stenhuggaren och Philippa Gregorys Den andra systern) som jag ville låna. För att fira spontanköpte jag ett bokmärke med en John Bauer- älva!
- Min mascara såldes för halva priset!
- Dagens babyträff var som vanligt jättetrevlig. Julius tycker det är så roligt!! Bilden är tagen för två veckor sedan och man behöver nog knappast vara förälder eller ha en biologisk klocka som tickar för bli på gott humör när man ser den...! (Julius glada kompis heter Albin och bor i vårt område)

Hoppas det är någon mer än jag som har haft en så här trevlig dag, speciellt ni som jobbar är verkligen värda det! Nej, nu ska jag pusta ut på soffan, det kan jag behöva såsom jag har det...! (citat från 80- tals filmen Morrhår och ärtor där Gösta Ekman ska övertala sin mamma att hon nog behöver semester eftersom han vill låna hennes lägenhet till porrfilmsinspelning. Margareta Krooks snorkiga min och tonfall har gjort citatet till ett stående skämt i min familj)
kram kram

4 kommentarer:

Love och Vanja! sa...

Hoppas att du har lika lätt att hålla den positiv imorgon efter att ha umgåtts med oss ute i Bankeryd.
Låter som om du haft en härlig dag!
Vi har inte haft en lika intensiv dag men helt ok! Ser fram emot att ni kommer imorgon! Kram Lotta och Love

Fröken Nina sa...

Åh vilket helt underbart foto!!

Anonym sa...

Härligt att se dig räkna upp godbitarna i vardagen! Jag gör likadant :)

Anonym sa...

Du har fått en utmärkelse av mig....hämta den gärna