torsdag 31 maj 2007

Även idag...


...vaknade Julius 06.20 och verkade tycka att livet är helfestligt. Detta även om mammamonstret snabbt bar ut honom från den goa sängen till pappa i köket för att själv kunna vila en stund till.
Lunchen på Twin City var supergod; fetaostfyllda färsbiffar med potatis och olivsås. Jo jo, man tackar... Tack igen Krista för omtanken! Eftersom Julius behövde sova skulle jag fördriva tid på stan tills Niklas slutade. Vid H&M tog min obefintliga energi helt slut varpå jag köpte en tidning och godisrulle och placerade mig på en bänk vid Hovrättstorget med en foten på vagnen för att sömnstoftet skulle skimra lite till över sonen. Plötsligt kom det ut ifrån länsrätten en i mina ögon miserabel typ med tom blick och glansig träningsjacka omgiven an fyra poliser. Två smakfulla steg bakom gick en man i kostym, hästsvans, portfölj och solglasögon. Jag blir alltid lite stressad när jag hamnar nära folk som tänjt på lagens gränser och fantasin börjar genast skena iväg, men efersom jag snart insåg att jag inte lever i en Beck- film återgick jag till att intensivläsa testet av vattenfasta mascaror och vilka bär som är bra för det ena och det andra. Nu kan jag inte skriva med för Niklas har sin spelkväll ikväll och han sitter här bredvid mig med headset och pratar krigsstrategier med några över nätet så jag placerar mig i soffan. Go´kväll!

8 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Ha ha ha! Jag skrattar högt här hemma åt dina helt underbart målande beskrivningar!
There will be alot of lunches this summer! See you at Vätterstranden! =)

Sofia sa...

YOU BET!!

johannapanna sa...

haha undar vad du trodde han gjort för att lagens långa arm skulle rycka in? Målade du upp något scenario?

Inte morgonpigg mamma men en morgonpigg lillkille? Halv sju är ju dock "nästan morgon" eller?? *ler*

Love och Vanja! sa...

Visst är det skoj nästan jämt när de små bestämt sig för att det är morgon. Annis sa nån gång att "trött...det kommer du vara resten av livet nu". Då höll jag på att bryta nacken av mig själv!
Hoppas babysimmet var trevligt och att du får en härlig helg. Vi får väl höras. Gräsänkor som vi är!
Kram Lotta

johannapanna sa...

hej!

johannapanna sa...

men så segt. förra gången så försvann mn kommentar när jag loggade in på blogger nu var jag tvungen att skriva en för att kunna logga in *förvirrad*

tänkte bara säga hej, trevlig helg och höra om det är okej att jag länkar till dig från min blogg så jag har dig i tanke när jag gör min bloggrunda?

johannapanna sa...

och förvirrad som jag är så inser jag att när jag loggar in här så kommer min "nuskajaggöraennyblogg"-blogg upp .. kan du inte göra så jag kan kommentera som "övrig" så kan jag länka till min vanliga blogg på blogg.se?
om du vil och det är okej alltså.
;-)

Sofia sa...

Hej Johanna klart du kan länka till min blogg! Det där sista du bad om hängde jag inte riktigt med på ska be Nina om hjälp jag är ju fortfarande ny i den här delen av världen...hoppas du mår bra! Trevlig helg!