måndag 28 maj 2007

Mors dag....

...var det ju igår. Min första sådan som mamma började med sovmorgon och lite uppvaktning. Mysmys. Vid lunchtid hämtades vi av Niklas föräldrar eftersom vi blivit medbjudna på lunch- utflykt på hemlig ort. Mamma M hade i god tid lagt fram kartan hemma så att pappa P skulle kunna spana in vägen i förväg. Eftersom han hade ett viktigt TV- program att titta på just då glömdes det bort. Då målet för färden var hemligt satt Niklas och läste kartan på måfå medan vi kom allt längre in i de småländska skogarna. Julius sov gott under sin dö- skalle filt, intet ont anandes att vi kanske inte ens var på väg åt rätt håll... Till slut kom vi fram till Sandsjöns värdshus (som hör och häpna ligger vid Uppsjön!?). Vi fick faktiskt köa för att komma in men sedan njöt vi av sjöutsikten på deras altan där tre laxplankor, en oxfiléplanka samt en portion banangröt njutningsfullt slukades .Min egen härliga mamma uppvaktades i brevlådan och hade med min tillåtelse öppnat sitt paket dagen innan eftersom hon då skulle ut och äta och gå på operan med en kollega. Vad hon fick?Ett visst halsband med silverplattor som hade inskriptionen strength och courage...

3 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Åh vad kul! Säger som Fylking - ÄNTLIGEN ;)

Love och Vanja! sa...

Kommer följa din blogg med spänning! Ligger självklart redan som bokmärke. Kram Lotta och Love

Love och Vanja! sa...

Jag förstår den nöjda minen till fullo...det ser ju väldigt gott ut på plankan!
Tycker min mamma då alltså...