onsdag 30 maj 2007

Upp som en sol...

...och ner som en pannkaka tänkte jag om min härliga gårdag när jag började min dag idag. Anledning:
- Julius vaknade i mitt tycke alldeles för tidigt (06.20)
- Eftersom jag bara ställt soppåsen på trappen under natten hade skatorna (?) distribuerat ut en del av innehållet på vår lilla trapp.
- Det hade regnat och då brukar inte Niklas vilja cykla till jobbet och jag behövde bilen.
MEN det blev ännu en härlig dag full med guldkorn: Jag kunde ha bilen och det blev därför som vi tänkt med promenad och lunch hos Lotta med Krista (och Love och Molly förstås. De är ju så gulliga våra små när de söker kontakt med varandra!) På eftermiddagen åkte jag hem med en solrosplanta, två flaskor Roodeberg (TACK, Lotta jag funderar för fullt när jag kan avnjuta första glaset!), samt en inbjudan till lunch i morgon i stan. Japp, ni såg rätt, jag blir BJUDEN på lunch. Tack Krista! Jösses vilka vänner man har! För er som nu redan tycker att det är lite väl sötsliskgt positivt här hos mig, för så kan man ju tycka ibland, kan jag trösta er med att
- jag har en finne vid munnen
- jag körde på mitt nästan läkta skavsår med dammsugaren
- eftersom det är lågtryck svettas jag mycket mer än vad som känns behagligt.
Kram på er (spana in den nöjde med maten som lagts till på Mors dag- inlägget här hos mig...). Nu ska jag fortsätta nedräkningen till veckans höjdpunkt: Grey´s anatomy!



2 kommentarer:

Fröken Nina sa...

Jag vill också äta lunch med er! :'(

Love och Vanja! sa...

Tack själv för gott sällskap och supergod efterrätt! För er som missat det så är min mamma på största allvar helt säker på att Sofia gör den godaste glutenfria kladdkakan i världen.
Ses imorgon, det lär inte heller bli så äckligt!